Wednesday, September 22, 2010

Dream oh dream..

DONT BREAK MY HEART!!

Manusia..sering berangan atau bermimpppppi??
Bermimpi atau berangan...
hrmm.....tak dapt ku ungkapkan dgn kata2...
sudah lah sudah..berhenti mengingati atau memikirkan yg itu..
kerna kau tahu..akhirnya..
Takdir yg telah menentukan segalanya..
Aku mungkin dicipta..utk mempelajari perkara baru utk setiap hari..
begitu juga dgn seluruh umatnya...
hanya angan2 semata..apa yg dikejar tak dapt..yg di kendong berciciran..
STOP DREAMING CIK CKIN!!
Jika itu telah d tentukan..mengapa hendak di paksa2..
atau aku yg memaksa? atau aku yg terpaksa...atau aku di paksa???
persoalannya??pernah kah aku memaksa? dan setulusnya hati ini menerima...
Namun..sudah bersediakan si dia..utk memikul satu tanggungjawab yg besar itu..
terlalu hebat tuk di perkata..biarlah..hanya Dia yg maha mngetahui..tahu segalanya..
aku hanya mampu berdoa..walau jauh di sudut ati ku..tak dapat kuungkapkan..

Kasihnya Seorg perempuan....
Apabila seseorg perempuan telah mengatakan..Ya..aku terima Kamu menjadi teman hidupku
tentulah ia..bersedia tuk menghadapi semuanya..kerna selepas itu, perempuan itu tahu..bahwa
separuh hidupnya..berkorban utk teman hidupnya...
sedikit sebanyak..tentu akn mempertaruhkan nyawa utk kebahagiaan rumah tangganya...
Cukup indah di untai..sebrang singkap kata...
Nun jauh di hati...Indahnya mahligai yg di bina..namun..adakah ianya impian semata...
Bertapa kusyukuri nikmatMu tuhan......
atas kurniaan mu ini...walau diri ini tak seberapa......

Nmaun begitu kutahu..ini baru permulaan..
permulaan yg penuh persoalan..
sampai ke mana..perjalanan ini akan terhenti..
sampai kemana...yg harus kulalui..utk meniti kasih yg dicari..
adakah ianya seperti yg di impi atau yg bermimpi??
atau..mungkinkah ada episod n=baru..utk yg dinanti...
ku telah buang..apa yg perlu kubuang..dan kucari..apa yg perlui kucari..
kutempuh apa yg perlu kutempuh...
jika kau tidak sedari.....
SAKITNYA D HATI...
SEMBUHNYA...TIDAK BERGANTI...




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...