Monday, December 31, 2012

Lembaran kasih buat 2012..Welcome to 2013!

Dear 2012...

Dalam sedar tak sedar.. dah penghujung 2012.. esok.. dah masuk 2013.. Ya ALlah.. Kusyukuri nikmatMu yang indah ini.. kerana telah mengurniakan aku.. sesuatu yg indah sepanjang tahun ini.

Selamat tinggal wahai tahun 2012.. yang bakal menyimpan segala pahit manis dalm hidup aku..dan yg mencorakkan diri aku sekarng.. Walau hidup tak sehebat mana.. tapi aku sedar.. Alhamdullillah.. Aku hidup lebih bahagia dr dulu.. Semoga tahun depan 2013, menjadi suatu lembaran baru utk aku. Aku bersyukur Ya Allah.. kerana aku dapt merasakannya... rahmat darimu yg tidak terhingga.. hanya padamu tempat ku meminta.. dan alhamdulillah.. ku ber jaya harungi jua...

2012.. pengajran drp tahun 2011 menjadi aku lebih berjaya..lebih bahagia dan berbahagia selalu hendaknya.. .ku berharap..tahun depan semoga tuhan permudahkan urusan ku agar lebih bermakna dan berjaya di dunia dan akhirat.. Insyaallah.. selagi aku mampu..akan kuusahakan.. walau lambat.. aku tetap teruskan .. biar tak berapa senang.. tapi kuinginkan bahagia...Insyaallah..

Salam kasih sayang aku buat insan yg sentiasa menjadi semngat tatkala aku bersedih, berduka cita, berduka.. mahupun gembira.. tentunya kepada Mak & Abah tersayang... juga Keluarga tercinta.. Kamu adalah kekuatan yang along ada dalm hidup ini.. Segala aper yg along buat selalma ni.. adalah kerana Kamu.. Adik2 along yg tercayang.. Mak N Abah yg tercinta... Semoga along kuat untuk mengharungi segalanya.. Along selalu doakan yg terbaik untuk kamu.. agar kita sentiasa di bawah payung rahmatnya... kamu adalah perkara yg terhebat yg ada dlm hidup along.!

Terima Kasih yg tidak terhingga juga pada keluarga yang terdekat yang banayk membantu aku dalm mengharungi liku2 hidup yang mencabar ini.. Hanya doa yg mampu aku utuskan kepada mereka yg banyak memberi moral support kepada ku.. disaat2 aku down.. mencari2 jalan hidup.. di kota yg penuh cabaran n dugaan ini,, Semoga tuhan melimpahkan rezeki kepada mereka.. insyaallah.. walau aku tak mampu membalas jasa mereka pada masa skrg.. Insyaallah.. aku akn cuba lakukan apa pon yg terdaya... kerana mereka adalh org yg layak untuk mendapt rahmat mu tuhan.. biar Dia yg membalas jasanya.. AMin...

Kepada Saudara mara ku.. sepupu2 ku yg jauh dan dekat.. ketahuilah..bahawa.. aku sayang kamu... kerana.. kamu adalh saudara ku... yg mengenali aku.. comot camping nya diriku...Biar apa yg terjadi.. kita tetap bersaudara selamanya... semoga kita berbahagia ke akhirnya.. insyaallah...

Kepada sahabt dan kawan2 karib yang mengenali aku .. Alhamdulillah... Akhirnya.. Kamu bahagia ke jinjang pelamin... tahun ini... banayk kawan2 baik aku yg menamatkan zaman bujangnya.. Alhamdullillah.. aku cuba penuhi hasrat mereka... untuk hadir disisi... tanda kesetiaan dan persahabatan antara kita.. yer.. aku sayang korang... korang mmg sahabat sejati sehingga keakhirnya...semoga korang.. bahagia selamanya... :-)



Buat kekasih de kekasih yang muncul dalm hidup aku... aku doakan.. agar kalian mendapat rahmat dan restu darinya.. aku selalu mendoakan kalian..agar bergembira selamaya... sihat sejahtera... Aku percaya bahawa jdoh itu d tangan tuhan.. dan hikmah desebalik pertemuan dan perpisahan... Aku banayk mempelajarinya... Walau apa pon cabran yg ditempuh.. kiter ttetap belajar..sehingga k hujung nyawa... Insyaallah..

dan akhir sekali... Buat si DIA  yg bakal menjadi calon suami aku..Walau siapa pun kamu.. walau di mana kamu berada. walau dekat atau jauh... walau suash atau sennag... aku tetap menunngu kamu.. pada saat dan masanya hari itu.. Ku titipkan doa.. dalm pencarian ku.. agar di permudahkan segalanya.. untuk kita.. walau aku tidak tahu... SIAPA kamu yg sebenar.. Kupasrah akn ketentuan mu Tuhan.. DIA yg terbaik untukku.. AMin...

Selamat datang Wahai Diary ku 2013.. yg akan ku pastikan... kejayaan dan kebahagiaan menanti.. Semoga tuhan merahmati segalanya.. dan semoga berubah ke arah yg lebih baik dr semlm... insyaallah...
KUpohon kemaafan.. andai kata,.. ada kekurangan dalm diri ini..yg telah menyakiti hati kalian.. ampunilah aku.. kerana aku manusia biasa,.. yg tidak lari dari melakukan kesilapan.. Yg mana baik adalh dtg dari dia yg MAHA ESA>. dan mana yg BURUK.. dtg dari hambaMU yg lemah..

Kupohon kemaafan dari jiwa yg khilaf.

Seikhlas & Setulusnya,
NOOR ASYIKIN ZULKIFLI
31/12/2012

Friday, November 2, 2012

MUARA HATI

Lagu ni sekarang.. menjadi favrot aku...Sebb Citer die ader Aeron Aziz!! kuikui.. SO romantic LOL.. aper2 pon layan kan jerlaaaaaaa.. heheh




Cinta terpisah ruang waktu
Tetap cinta bersatu dalam hatiku
Walau raga kita tak mungkin bersama
Ku yakini hati dan tetap setia

Ku percaya ke mana pun kau berjalan
Suara cinta menuntun mu kepada ku
Kerna bila cinta sudah bersenandung
Takkan terpisah hati

Demi cinta dalam hatimu
Ku yakin engkau untukku
Meski jejak pisahkan kita
Cinta kan bawa kembali… padamu

Aku ada kerna engkau ada
Tercipta hatiku hanyalah untukmu
Jalanku berhujung padamu
Kemanapun kan pasti kembali o..

Demi cinta dalam hatimu
Ku yakin engkau untukku
Meski jejak pisahkan kita
Cinta kan bawa kembali…
Demi cinta dalam hatimu
Biarkan aku merasa
Sesuatu dalam hatimu
Hanya dirimu dan aku
Demi cinta dalam hatimu… 
biarkan aku merasuk dalam hati cinta..

Tuesday, August 28, 2012

Di antara Kalian


Ku akui ku sangat sangat menginginkanmu
Tapi kini ku sadar ku di antara kalian
Aku tak mengerti ini semua harus terjadi

Ku akui ku sangat sangat mengharapkanmu
Tapi kini ku sadar ku tak akan bisa
Aku tak mengerti ini semua harus terjadi

Lupakan aku kembali padanya
Aku bukan siapa siapa untukmu
Ku cintaimu tak berarti bahwa
Ku harus memilikimu slamanya


Thursday, August 2, 2012

Credit to SHEMA MOKHTAR

Cute right? am i right? hahah..
This picture.. my lovely frends.. SHEMA.. dedicated specially for me.. so nice :-)
Thanks SHEMA.
What ever it is.. I believed ... :-) Thanks GOD..

Salam Sayang, 
BIG HUG.. MMUAHH!!
Ckin Chong


DIA MAHA MENGETAHUI

Monday, July 30, 2012

MATA PANDA @ KHUSYUK BERDOA


MATA PANDA??

Haaaaa.. Naper ngan mata aku ?? pergi office, semu tegur macm tu.. Nakkata aku tak tidoq malam tadi, aku tido dengan lamanya.. Tapi.. pagi nie.. mata macm PANDA plak..heran2.. sampai dah subuh pun aku tak sedar pagi tadi lewat ckit... Mimpi pun macm2 samapi tak ingat aku mimpi aper... Bangun tido.. rasa tak bermaya.. Nagntuknyerrrrrrrrrrr.....nguap jer skrg... tgh ari nak tido la..aper2 pong...

Jom.. beramal di pagi hari (^_*)



seLAMAT BERaMAL.. (^_*)

sALaM sAyAng,
DOA SENJATA ORG MUKMIN!!
Ckin Chong

Sunday, July 29, 2012

DOAku..

Insyaallah.. ill find my way..
Hoepfully... God  will give me a light and i pray for it..
Thanks Allah.. Couse give me this chances..
 
Salam Sayang, 
DOAKU UNTUK MU
Ckin Chong

TENTANG RASA


Kerana ku tahu... TENTANG RASA





Aku tersesat
Menuju hatimu
Beri aku jalan yang indah
Izinkan ku lepas penatku
tuk sejenak lelap di bahumu

Dapatkah selamanya kita bersama

Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

Tentang cinta yang datang perlahan

Membuatku takut kehilangan
Ku titipkan cahaya terang
Tak padam di dera goda dan masa

Dapatkah selamanya kita bersama

Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya


Yang IKHLAS, 
PERCAYA PADA SATU!!
Ckin Chong
 

Friday, July 27, 2012

SESEKALI

Free Hit Counter

BUTTERFLY HAPPY


One of my favrot song at this moment.

LIRIK LAGU Butterfly – Melly Goeslow ft Andika Pratama

Ketika waktu mendatangkan cinta
Aku putuskan memilih dirimu
Setitik rasa itu menetes
Dan semakin parah
Bisa ku rasa getar jantungmu
Mencintaiku apa lagi aku
Jadikanlah diriku
Pilihan terakhir hatimu

Butterfly terbanglah tinggi
Setinggi anganku untuk meraihmu
Memeluk batinmu yang sempat kacau
Karna merindu

Butterfly fly away so high
As high as hopes I pray
To come and reach for you
Rescuing your soul
That previous messed up false me and you

Jalan ini jauh
Namun kita tempuh
Bagai bumi ini
Hanya milik berdua
Biar ku berlebihan
Mendekatimu
Namun ku tunggu

 Salam Sayang
"MENANTI SANG SURIA MENJELMA"
Ckin Chong

Thursday, July 26, 2012

Mencari semangat diri

Semangat cik chong!! Hidup Kene Semangat!! Hati kene KUAT!! Sabarlah wahai Hati.. Sesungguhnya.. GANJARAN yang menanti... AKU PASTI!! INSYAALLAH..semoga peroleh hidayah dan petunjuk darinya.. TENANGlah.. wahai HATI... dalam kesibukan mencari diri..aku pasrah dengan ketentuan ilahi..


Di saat itu




Disaat aku mula untuk menerima...
Disaat itu jugalah segalanya bermula..
Disaat itu ku amat memerlukannya..
Disaat itu juga..ujian yang melanda..
Disaat itu kemana harusku membawa duka?
Disaat itu kepada siapa harus ku terpa?
Disaat itu aku sedar pada yang ESA
kerana DISAAT itu.. semoga Allah mendengarnya...
Disaat itu aku rela
Disaat itu aku bersedia..
Disaat itu aku terima ketentuannya
Disaat itu..
Disaat itu.. Nafas bagai tiada
Disaat itu nadi bagai terhenti seketika
Disaat itu.. jiwa meronta..
Disaat itu..bermain tanda tanya..
Disaat itu..bertambah luka dan duka
Disaat itu.. hanya padaMU YA ALLAH....
KUSERAH SEGALANYA JUA...

Amin..

Ketika Hati......

  BISMILLAHHIRRAHMANNIRRAHIM..
♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
ia akan menghapus air mata nya dengan imannya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
ia akan menguatkan hatinya dengan ilmunya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
hati-hari nya akan ia penuhi dengan semangat perubahan lebih baik pada dirinya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
ia menari dalam do’a permohonan ampunnya terhadap Tuhannya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
wajah kusutnya tetap terlihat indah bagi dunia

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
bibir merahnya menyimpulkan senyuman untuk hidupnya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
matanya basah oleh lembutnya hatinya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
dunia nya terasa akan berlanjut dan ia harus tegar

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
jiwa lembutnya sampaikan ketenangan pada hati kecilnya
 
♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
akal dan hatinya hadir untuk menanti kesadarannya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
tangannya ia pergunakan seperti kebiasaannya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
tak akan ada perubahan dalam dirinya oleh hal-hal yang tidak berguna

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
ia gunakan kesadarannya tuk menjaga perasaan orang sekitarnya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
air matanya dijadikan do’a untuk keselamatan orang yang melukainya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
jari-jemarinya bergerak untuk tetap menolong orang lain tanpa beban di hatinya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
hidupnya tetap menjadi kebahagiaan bagi orang sekitarnya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
jalan panjang didepan matanya tetap diharunginya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
kepercayaan dirinya tetap tak akan luluh

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka, ia dan dirinya
♥♥ TETAP MENJADI MUSLIMAH…
♥♥ TETAP MENJADI WANITA SOLEHAH…
♥♥ TETAP MENJADI WANITA YANG TERHORMAT…
♥♥ TETAP MENJADI HAMBA ALLAH YANG MAHA AGUNG…

" Yaa Rabbi sudilah pandang daku ,Terangi jalan gelap ini, Jangan biarkan daku terus sendiri, Mencari mendaki jalan berduri… "
AMIN..YARABBALALAMIN..

Wednesday, July 25, 2012

UJIAN??


UJIAN??


Dalam kita melangkah… Terkadang diuji dengan ujian yang terasa berat, Hingga kita terduduk dan menangis, Peritnya terasa tetapi ketahuilah, Dan renungilah dalam diri kerana… Mungkin air mata tika itu hadir kerana… Dia mahu menjahit sejadah IMAN yang kian terkoyak Lantaran ada langkah-langkah yang tersasar, Semoga tabah dan tetapkan iman… Biarlah kita keseorangan, Tanpa berteman, Biarlah malam, Tanpa sinar rembulan, Biarlah tidur, Tanpa dihiasi mimpi indah, Tapi, Jangan biarkan hatimu sunyi, Tanpa sepotong ayat, Ayat suci AL-QURAN 

.....
Hanya DOA yg mampu ku utuskan 
Salam Sayang
CKIN CHONG





Monday, July 23, 2012

PERFECT 2

PERFECT 2..



Somebody has dedicated this song to me... yippieee.... (^_*) Smile ckin.. Smile...
Now i make it as (..) ringtone.. (*_^)
Owh.. thanks God.. Really appreciate it..
So lets enjoy the song (^_*)
Im sure u also love it.. (^_@).. Have a nice day..

video

You can be the peanut butter to my jelly
You can be the butterflies I feel in my belly
You can be the captain
And I can be your first mate
You can be the chills that I feel on our first date

You can be the hero

And I can be your sidekick
You can be the tear that I cry if we ever split
You can be the rain from the cloud when it's stormin'
Or you can be the sun when it shines in the mornin'

Don't know if I could ever be
Without you 'cause boy you complete me
And in time I know that we'll both see
That we're all we need

'Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry

'Cause you're the one for me, for me

And I'm the one for you, for you
You take the both of us, of us
And we're the perfect two
We're the perfect two
We're the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two

You can be the prince and I can be your princess
You can be the sweet tooth I can be the dentist
You can be the shoes and I can be the laces
You can be the heart that I spill on the pages
You can be the vodka and I can be the chaser
You can be the pencil and I can be the paper
You can be as cold as the winter weather
But I don't care as long as we're together



You know that I'll never doubt ya
And you know that I think about ya
And you know I can't live without ya
I love the way that you smile
And maybe in just a while
I can see me walk down the aisle


CYA.
......




Where is my 2012 story??


 Dear My Lovely Blog,

2012 Story?? what? where? Who? When? Which One? How?
All the question appear in my mind..
Now RAMADAN comes again... How long life could be?Until when? May GOD bless us. (-_-)
Haaaaa... If you all realize.. such a long time... im leaving my writing world. yeker??
Lama jugakla.. almost 6 month.. since January until July.. 2012.
Then, i just realize, i have to..
Herm.. Actually, there is a lot of things happened to me.
The bad things, kind, love, sad, and everything. No body know.. except My whole Famly and friends that always be with me. and for sure.. im the only ONE whose know every single story of my life...(@_@). But the most important things is.. Allah also know..
Im thinking to write down later. if i get time.. Hopefully. :-), Then i can share with you... about " KISAH SEBELUM AKU LUPA again version 2012.

Daaaaaaaa...

Salam Sayang, 
"SIHAT SEBELUM SAKIT"
(CKIN CHONG)

Friday, July 20, 2012

Muhasabah Cinta

 Muhasabah Cinta

Hidup tak seindah yang di impikan... dan langit tak selalunya cerah..
Kadangkala... Tuhan berikan guruh di langit... untuk kita lebih menghargai..
Jangan menoleh kebelakang.. kerana di belakang,
Hanya tinggal memori dan terbuku menjadi sejarah hidup yang abadi.
Semoga di hadapan.. bahagia mennati..bersama rezeki ILAHI..
dan aku disini menunggu ...dan berusaha
Untuk  menuju  bersama  ke jalan yang HAKIKI..




video

 Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar

Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Kata-kata cinta terucap indah

Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku

Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu
 

Aku ingin mencintaimu

video


Aku ingin mencintaiMU
Tuhan betapa aku malu atas semua yang Kau beri 
padahal diriku terlalu sering membuatMU kecewa
entah mungkin karna ku terlena 
sementara Engkau beri aku kesempatan 
berulang kali agar aku kembali
dalam fitrahku sebagai manusia untuk menghambakanMU.
betapa tak ada apa-apanya aku dihadapanMU.

Aku ingin mencintaiMU
setulusnya, sebenar-benar aku cinta
dalam do'a dalam ucapan dalam setiap langkahku.
Kuberharap untuk bertemu denganMU ya Rabbi

Awal RAMADAN

SaLam RamAdan...

Alhamdulillah... Bertemu lagi aku pada Ramadan kali ini..2012..
Herm,.. apa yang bermain difikiranku??
Herm.. Ntahlah... Perasaan sayu... Sayu... untuk ramadan kali ini...
Tak tahu kenapa perlu sayu... tapi itu yang kurasa di saat ini...
Esok .. 21/07/2012 .. Semua umat Islam diseluruh dunia mula berpuasa...
Bermulalah kehidupan aku ... yang baru...
Semoga peroleh... keberkatan dalam mengharungi ujian darinya..
Amin...

Friday, June 22, 2012

KHILAFKU



Alhamdulillah...
Syukur.. Masih hidup..sehingga ke hari ini.. (^_*)
Walau lama telah menyepi..dari dunia BLOG ku sendiri...
tak sempat ler.. nak mengupdated kan diri di sini..
tapi aper2 pun.. GEMBIRA menanti DIHATI...
Kesyukuran itu datang walau menyepi..
Berkat itu sentiasa menanti..
Alhmdulillah.. semakin berseri- seri..
Dugaan itu melimpahi rezeki..
Kesengsaraan itu semakin mengubati,
Kerahmatan itu semakin menjadi-jadi..
Liku- liku itu membwa kepada penghormatan diri.
Hanya DIKAU yanag maha mengetahui..
Segalanya yang ku lalui..dugaan menanti..
Namun ku cuba dengan penuh berdikari...
Walau badai menanti..
KU tetap melangkah dengan penuh rasa tanggungjawab pada diri..
Kerana sedar, masih ada insan yg menyayangi diri..
Jangan sekali lalai dan alpa pada diri..
walau diri penug liku yg menanti..
Kekalutan itu sentiasa berada di hati..
Sekiranya ianya tidak diubati...
Namun Pengorbanan itu menjadi hakiki..
Sehingga tiada siapa dapat mengakui diri..
Kekejaman yg berlaku atas diri ini telah kuinsafi..
Mengaggap ianya sebagai kejayaan atas diri..
Lalui dengan penuh sabar dihati
Kerana yakin dengan BAHAGIA dan GANJARAN tuhan yang menanti..
Terima kasih atas bantuan bagi mereka yg mengenali diri ini..
Walau jauh walau dekat..aku pasti akan tempuhi sendiri...
Namun hanya TUHAN yg dapat membalas jasa diri..
Kerna KAMU terlalu baik di hati..
Semoga setiap perkara itu menjadi pengajaran dihati..
Agar tidak SESAT dan MENINGGI DIRI..
kerana REZEKI itu DI tangan ILAHI...
HANYA DIA YG MAHA MENGERTI ..
Amin... 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...