Monday, January 24, 2011

Peristiwa Of Disember

Tatkala aku di sini mengenang kembali memory of Disember..
Fulll of inspired, Love, n faith...
Dalam sekelip mata..keputusan itu merubah segalanya..
Aku tak tahu dimana punca..dimana tujuan..kepada siapa harus kumengadu...
Namun aku membuat satu keputusan itu bukan atas niat atau arahan daripada sesiapa..tapi atas kehendak diri aku sendiri...aku yg meminta sesuatu keputsan itu dibuat...
perasaan itu..hanya aku dan Dia yg tahu...

Manusia di sekeliling..hanya boleh mengandai yang bukan2..tapi aadakah mereka sedar..apa yg telah berlaku kepada ku..beberapa tahun sebelum itu..beberapa mingggu sebelum itu,..beberapa hari sebelum itu,..apa yang ku rasa..apa yg ku hajati..apa yang kuingini..adakah mereka tahu semua itu??
Aku memang seorang hamba yang lemah...dan tidak meminta itu berlaku..namun sudah suratan...
segala petunjuk dan petanda daripadanya..menguatkan lagi.... keputusanku...dan aku tidak teragak-agak lagi untuk membuat keputsan itu..biar pahit..namun harus kutelan jua...
aku mungkin tidak dapt melalui hari-hari yang mendatang..tanpa orang disekeliling ku..
aku sendiri hampir musnah... hampir hilang jiwa..kosong... dengan segala soalan yang diberikan..tak mampu untuk aku menjawab semua soalan itu..walau utk kuketemu orang tuaku sendiri..aku tidak mampu untuk berhadapan dengan mereka..sabarlah ckin... insyaallah..

Bukannya aku tidak memikirkan..masa depan..kesan jangka panjang..jangka pendek.. semuanya aku pikirkan..di sebbab kan itulah..keputusan itu dibuat...walau aku terpaksa tempuh pelbagai persoalan pun.. itu harus kuhadap... demi satu keputusan...
berkat kesabaran dan doa dari mereka yang mengenali aku..setelah aku balik dari pahang, semngat ku kian pulih... tiada lagi tangis.. tiada lagi suram.tiada lagi nagis..namun sedkit tertekan..akibat peristiwa itu..namun aku harus tabah...sabar..semunya dugaan utk aku ...
hidup ini baru sahaja bermula..sejak daripada peristiwa itu...

aku tidak menyalah kan sesiapa... Namun aku bersyukur..di saat aku memerlukan ada insan yang masih setia bersama ku disisi..terima kasih sayang.... atas segala rasa yang kamu berikan...aku sayang mereka..yang banyak membantu aku..dikala susah mahupun senang..
sayang ku terhadap mereka.... hanya tuhan yg mampu membalas jasa2 mereka...
ku hargai kehadiran mereka dalam hidupku..kerana...aku lemah..tanpa mereka aku tidak mungkin dapt bertahan senhinga kini...
semoga mereka diberkatimu Ya Allah..Kau lindungilah mereka walau dalam apa jua keadaan sekali pon..kerna ku tahu...mereka adalh orang yang layak untuk mendapat segalnya Ya Allah..amin..

2 comments:

  1. ckin,
    if u need a shoulder to cry on..
    just let me know.. i'm always free for that.

    btw.. bertabahlah.

    ReplyDelete
  2. kak ainie..thanks... =)
    insyaalh..ader masa..kiter jumper..leyh borak2..
    =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...