Tuesday, June 14, 2011

Gunung Jerai, Muzium Arkeologi Lembah Bujang, Tanjung Dawai, Pantai Murni.. Kedah Darulaman

Yippie.......Macam sekolah jer aku nie..dah kerjer dah pun... Jalan2 mmg favrot aku..cuti sekolah baru2 ni..aku balik kampung..Alor Setar, Kedah Darul Aman... Amannyer rasa...hermm... wakakak... Kali nie pergi ditempat yg mana selama aku hidup kat kedah tu..aku tak pernah pergi pun..selalu dengar member2 cakap tempat tu keras la aper lah..aku nie dah ler penakut..sebb tu lah tak pernah nak pergi..terpengaruh dengan kata org..itul er sebab nyer..
tapi kali ini.. 11 June 2011.. mulalah expdc yg tak dirancang... ke GUNUNG JERAI..
fulamak..Jalanyer..Pusing2..kalah cameron..Pusingan U..herm...masa pergi pul 11.3o. keadaan masa tu macm panas ckit..tapi biler dah sampai atas..waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...Jatuh cinta beb..cantik gile..sejuk mata memandang..bunga2 yang banyak...ha...memang bestlah... The Regency Jerai Hill resort tu ler tempat nyer famly aku bersuka ria.. urgh...Apalagi..perassan berbunga2 nak tangkap gambar..



Tengok..sampai melompat2 bufdak2 nie ha..jeng2... aper2 pun..best giler..g kat sini...kitaorg ni mmg kaki bergambar..rasanya dah beribu gambar yg kitaorg tangkap kat sini....Then..after that, kitaorg melangkah kaki ke rumah kitaorg kat Taman Lambaian Jerai.. melawat punyer melawat..kitaorg pun singgah ke destinasi seterusnya..beli kuih kat pekan Guar Chempedak tu..beli dan membeli..seterusnya..destinasi kitaorg..adalah ke Muzium Arkeologi Lembah Bujang..

Puncak Gunung Jerai

sajer jer aku bawa budak2 ni kat sini..bagi diaorg belajar sejarah ckit.. lagi pun..budak2 ni sebenarnya sumer nyer nak periksa...biar ingat ckit..heheh..kat sini diaorg boleh tengok peninggalan zaman2 sejarah tentang kewujudan candi dan zaman kegemilangan agama hindu budha... aku pun 1st time dtg sini masa form 6..sbb nak belajjar sejarah form 6..bagus2..



Studio Lembah Bujang

Masa Kitaorg sekeluarga dekat lembah bujang tu... masing2 dah kepenatan..tak larat nak tangkap gambar..sebabnyer..tenaga kitaorg dah banayk digunakan masa kat puncak gunung jerai..habis kitaorg berlompat sakan kat sana..so..picture kat lembah bujang pun kurang..heheheh... lepas g muzium tu..kitaorg ke Tanjung Dawai.... aper lagi..mak2 membeli ikan masin, ikan bilis, belacan... dan kawasan sewaktu dengannya... tak sah kalo tak beli segala mak nenek ikan kat tanjung dawai ni..murah katanya..bagi aku biasa jer..hehe...





Permandangan di atas Puncak Gunung Jerai..


Lepas pergi Tanjung Dawai..kitaorg ..teruskan lagi perjalanan ke Pantai Murni,Yan kedah.. mee udanglah yg paling famous kat situ..belasah lah mkn Mee udang + ABC...hheheh...bergambar lagi..dengan muka kepenatan..
balik umah semunya koleps....

Saat bergembira bersama sepupu tersayang...(^_*)


heeh..ada banyak lagi gambar sebenarnyer..giler banyak... takper..plan..nanti aku edit lagi..heheh..mmanayk syok maa....Ha..begitulah ceritanya...



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...