Wednesday, October 19, 2011

Episod... Aktiviti Kalau Balik Kampung Perak..


JOM BALIK KAMPUNG JOM!!

aper ni?? aper nie... sebenarnyer..nak cerita ckit..aper aktiviti aku kalau aku balik Gopeng..haaaaaaaaaaa..nak tahu kan....aku ni kaki jalan....... so..kalo kat umah tu...tak der planning2..on the dot pon boleh jalan..walau tak der duit sekali pon.... meh aku citerkan kisah kampung halaman aku yg unik n menarik....

Dari Kampung Pulai, Gopeng Perak.... aku akn naik moto ramai2..dengan cousin aku yg comel2 nie..pusing kampung... kitaorg..boleh berejam2..keliling kampung... naik moto kapcai jer kot.... dari kg Pulai tu..akan lalu banyak kg org.... tujuan ktiaorg..sememstinya nak ke Gua Tempurung, n Gunung Kandu.. kitaorg tak pakai helmet pon... nak tempuh ke sana..kene lalu..Kubur.... sungai... camp2 ... kelapa sawit... sebbnyer..kitaorg tak guna jln utama..kitaorg guna jln kampung... sampai sakit2 bontot ler naik moto tu....

Haaaaa..tak sempat nk amik gamb...ni antara Camp2..yang kitaorg akan lalu... pastu...selalunya..kitaorg akn terserempak dengan lori yg angkut pelancong2 dari luar dan dalm negara yg suker buat aktiviti water rafting kat sg jahang. haaaaaaa... ala... kitaorg tak payah naik lori ramai2 tu pon..dah leyh samapi ke destinasi pelancongan tu... naik bukit...g air terjun lagi best.waaaaaaaaaa..nak balik kg pulak rsanya..nak terjun sungai... nak kenal Gua Tempurung.. Silalah ker http://www.impressions.com.my/gua_temp/gua.htm


Ni antara sg yang kitaorg kene lalu..Besar2 lak tu..bukan sg ni jer..byk lagi..tapi tak sempat nak amik gambo... maklumlah..kamera professional lah katakan... tak per,,lagi sekali aku pergi..aku nk rakam...

Haaaaaaa... ni laluan dalam nak ke Gua Tempurung... mencabar gak la...lalu kat sini..sebb tak ramai org tahu jln ni..org kg jer tahu.... yg paling mencabar..nak kene elak..tahi lembu...hehehehe...tak yah lah basuh moto ...sbb debu penuh..tak per..balik tu..aper lagi..terjun sungai ler...
Nak tahu ni kat ner?? ni kat kolam berhadapan dengan Gua tempurung..masa kitaorg sampi dah petang pun..so..lepak luar jerla... kat sini pon..ttempat org memancing....
Aktiviti mengelamun.. heehe (^_*)

Ada masa..aku nak panjat gua ni..tapi tak sempat jer... insyaallah..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...