Tuesday, September 13, 2011

Kepada yg Bergelar Sahabatku

Sedang aku bersoronok mengupdate blog dengan erita gembira aku ...
seorang sahabat yg menganggap aku sahabt... cakp dlm YM...


" ko rugi mokk..
ade org yg suke n syg kt ko....
tp ko tutup mater mokkkk"


herm.... susah aku nak explain... baiklah..

kepada sahabat yg aku kenali...
kadang2 dalam hidup..kita tak pernah minta ini yg terjadi dalam hidup kita... kadang-kadang dalam hidup yg tak terjangka itulah jodoh kita..aku tak pernah minta kisah n episod aku jadi macam ni..kadang2 dalam hidup..tak ada jawapan..yang banayknyer persoalan.. aku tak pernah nak semua nie...yg aku tahu aku pikirkan kebahagiaan..dan ketulusan...pernah ker kau berada d tempat aku?? pernah kah kau hendak merasa semua tu?? aku pon tak nak..tak ingin...!!
pernah kah ko fikir aper perasaan aku bila ko tanyer macm tu... sesungguhnya..dalam hati ini menangis... menangis..kenapa semua org tak nak paham apa yg aku rasa!! tapi aku tak salahkan kamu wahai sahabat ku..kerna aku tak pernah cerita kisah ku padamu...

bukannya senang aku nak buat keputusan kalo tak da sesuatu yg berlaku..tak kan semua benda nak bagi tahu..perlu ker??? Kepada sahabat aku.... aku tahu...aper maksud kamu.....itu semua nya suratan..kenapa perlu d persoalkan lagi soalan tu..sedangkan kau sendiri tahu..aku tak mahu... berbahagialah kamu...wahai sahabatku......

Tak perlu lagi untuk menjaga hati aku..tak perlu lagi..aku tahu niatmu baik..tapi kita tak tahu..apa sebenarnya tuhan ingin tunjukkan pada kita...jalan mu dan jalan aku lain..lain...
jgn tanya kenapa aku menolakmu..kerna kau tidak lebih dari itu..kau seorang teman baik buat ku..tiada lain sbb yg dapat aku berikan....

"Manusia... sungguh mudah berbicara bagi mereka yg tidak merasai.. pernah kah mereka sedar bahawa percakapan itu kadangkalanya..terlalu pahit bagi mereka yg sememangnya sakit.......... Jagalah percakapan..berfikirlah sebelum bercakap..itulah pengajaran yg aku terima..."
walau aku sedikit kesenganlan..jgn pikir aku tidak punya hati...



semoga kau berbahagia selalu....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...